Korduma Kippuvad Küsimused

Vastused peamistele Levikomi erakliendi teenuseid puudutavatele küsimustele:

  1. Kas lubatud interneti kiirus tuleb igal ajal läbi? Levikom pakub õhu kaudu VirtuaalFiiber püsiühendust, mis on kiiruse ja kvaliteedi näitajatelt sarnane valguskaabli ehk fiibriga. Sarnaselt kaablile ei mõjuta Levikomi ühendust ilmastikuolud ega ümberkaudne võrgukoormus. Küll aga vajab antud tehnoloogia otsenähtavust masti ja vastuvõtuseadmete vahel. Kui otsenähtavus on tagatud, siis tuleb ka lubatud kiirus igal ajal läbi.
  2. Millest sõltub lubatud kiirus? Lubatud kiirus sõltub kliendi tellitud ühendusest. Suudame VirtuaalFiiber tehnoloogiaga pakkuda maksimaalselt kuni 1000/1000 Mbit/s kiirusi. Küll aga nõuavad suuremad kiirused ka mastis suuremat transmissioonikiirust ning lisaks kallimaid kliendiseadmeid.
  3. Kiiruse kõikuvus? Levikomi kiiruste kõikuvus on sarnaselt kaabelühendustele minimaalne (maksimaalselt 10%). Sageli sõltub kiiruse kõikuvus pigem kliendi enda sisevõrgust. Näiteks suuremate hoonete jms puhul võib kiirus erinevates tubades olla erinev, kuna ruuter ei suuda tekitada piisavalt tugevat levi üle kogu maja. Sellistel juhtudel soovitame küsida Levikomilt nõu sisevõrgu väljaehitamisel.
  4. Kas tegemist on 4G mobiilühendusega? Ei, Levikomi püsiühendust võib võrrelda pigem valguskaabli ühendusega. 4G ei ole püsiühendus vaid töötab jagatud ühenduse põhimõttel. 4G mobiilinterneti puhul pole kasutatavust võimalik kontrollida ja kogu ressurss jagatakse ära piirkonnas hetke kasutajate vahel. See annab hästi tunda just näiteks õhtuti, mil kasutajaid on rohkem ja 4G ühenduse kiirus langeb oluliselt. Levikomi läbi õhu püsiühendus on vaid kliendi ja masti vahel ning soovitud kiiruseid jagab klient ainult oma WiFi võrgus elavate inimeste vahel.
  5. Kas Levikomi internetil on mahupiirangud? Ei, ühelgi meie paketil pole mahupiiranguid. Tegemist on kaabliga samaväärse püsiühendusega, millega võite julgelt surfata internetis või kasutada muid teenuseid muretsemata internetimahu pärast.
  6. Kui soovin interneti kiirust tõsta? Kui seadmed võimaldavad, siis saame olemasoleval Levikomi kliendil tõsta interneti kiirust ilma paketivahetustasudeta sisuliselt koheselt. Selleks palume edastada enda soov Levikomi klienditeenindusse numbril 1213 või tugi@levikom.ee
  7. Miks on ärikliendil ja erakliendil erinevad hinnad? Äriklientide puhul kehtivad üldjuhul rikete jms puhul üldiselt teised reageerimisajad tulenevalt võimalikust suuremast kahjust, mida ühenduse puudumine võiks tekitada. Sellest tulenevalt hoiab Levikom ka suuremat valmisolekut ärikliendi ühenduse tagamiseks, millega kaasnevad omakorda täiendavad kulud. Sellest tulenevad ka mõnevõrra kõrgemad hinnad äriklientidele.
  8. Kas iga teleka jaoks on vaja eraldi digiboksi? Kui on soov vaadata kõigist telekatest samal ajal erinevaid kanaleid, siis on vaja jah igale telekale muretseda eraldi digiboks. Pakume digibokse soodsa rendihinnaga 3,50€/kuu.
  9. Kui pikalt saab kanaleid järelvaadata? Kõiki järelvaadatavaid kanaleid saab vaadata järele kuni 7 päeva. Lisaks on järelvaadatavatel kanalitel võimalik hakata järelevaatama ka hetkel eetris olevat saadet.
  10. Kas ma saan saateid eraldi salvestada? Hetkel pakume vaid järelvaatamist, mille puhul saadete salvestamine toimub Levikomi poolselt terve kanali ulatuses ja kuni nädalaks ajaks. Samas, oleme arendamas ka eraldi salvestamise võimalust.
  11. Kas Levikomil on filmiriiul? Filmiriiuli lisamine on Levikomil samuti plaanis ning hetkel on see arenduses.
  12. Kas televisioon võtab interneti kiirust alla? Kui kasutate Levikomi pakutavat televisiooni Levi TV, siis suudame ainukesena turul tagada selle, et teleka vaatamine ei vähenda Teie interneti kiirust. Suudame seda tagada, kuna toome televisiooni ja interneti Teieni eraldatud kanalite kaudu. Samas, muude teenuspakkujate TV lahendused Levikomi interneti peal vähendavad Teie interneti kiirust.
  13. Kas Levikomi digiboksid on kaabliga? Kaabel on kõige soodsam ja kindlam viis tagada kvaliteetne telepilt kõigis telekates. Seetõttu pakume hetkel vaid kaabliga digibokse. Samas oleme pidevalt katsetamas uusi lahendusi ning ei välista tulevikus kaablita digibokside lisandumist.
  14. Kas ilma digiboksita ehk äpi kaudu saab telekat vaadata? Hetkel kahjuks ei saa, kuid oleme arendamas rakendust näiteks Androidi platvormile.
  15. Mis on erilahendus? Mõnede paikade puhul on otsenähtavuse saavutamiseks masti ja vastuvõtuseadme vahel vaja kasutada erilahendusi, mis võimaldavad tuua VirtuaalFiiber ühenduse ka keerulistesse kohtadesse. Erilahendused on sageli ainsaks mõistlikuks alternatiiviks antud piirkonda kiire ühenduse tekitamiseks. Valguskaabli paigaldamine on kümneid kordi kallim ja muude üle õhu lahenduste kvaliteeti ei ole võimalik tagada. Pakume erilahendustena näiteks pikemaid kinnitustorusid, mis paistavad üle segavate faktorite (puud, majad, mäed jne); repiiterlahendusi naabruses olevatelt objektidel; lisaks oleme paigaldanud vastuvõtuseadmeid näiteks kõrgemate puude külge.
  16. Kas ma pean erilahenduse puhul midagi lisaks maksma? Erilahenduse puhul sõltub maksumus väga palju konkreetsest paigast, kuhu ühendus soovitakse tekitada. Näiteks repiiterlahenduse puhul täiendavat kulu kliendile üldjuhul ei kaasne, samas kõrgem kinnitustoru maksab koos paigaldusega 150-600€. Erilahenduse vajaduse koos maksumusega selgitab Levikom välja liitumisprotsessi käigus. Üldjuhul on erilahendus isegi oma kõrgema hinnaga soodsaim viis antud kohta kiire ja stabiilse internetiühenduse tekitamiseks.
  17. Mida on vaja teha, et liituda korteris? Täitke lihtsalt tavapärane liitumispäring või kontakteeruge Levikomi klienditeenindusega ning andke teada, et elate kortermajas. Levikomi spetsialistid suhtlevad seejärel edasi Teie korteriühistuga, et ehitada välja kortermaja-ülene lahendus. Sel juhul tasub vastuvõtuseadme eest Levikom ning piisab ühest seadmest kogu maja tarvis. Kortermajades kehtivad Levikomil seetõttu ka eramajadest soodsamad hinnad.
  18. Kas ma pean ilmtingimata seadmed välja ostma? Pakume seadmete osas nii väljaostu kui rentimise võimalusi. Rentimise eeliseks on väiksem esialgne väljaminek ning lisaks vahetab Levikom näiteks tehnoloogia uuenedes vajadusel seadmed tasuta välja. Väljaostu puhul tuleb aga kogukulu väiksem ning ka kuumaks on rendi võrra soodsam.
  19. Kas pakute prooviaega? Pakume on teenustele hetkel 2-kuulist prooviaega, kus peate tasuma vaid paigalduse eest. Kusjuures oma praegusest teenuspakkujast Te loobuma ei pea ning saate seda võrrelda Levikomi lahendusega. Lisaks prooviajale on Teil alati seadusest tulenev õigus taganeda teenusest 14 päeva jooksul.
  20. Mis kaasneb tähtajalise lepingu ülesütlemise korral? Kui olete sõlminud meiega tähtajalise lepingu ja saanud seeläbi mingeid soodustusi teenuste või toodete osas, siis tähtajalise lepingu varasema ülesütlemise korral tuleb Teil need soodustused lihtsalt tagasi maksta.
  21. Kui kiiresti tuleb tehnik? Tehniku tuleku aeg sõltub konkreetse piirkonna tehniku töögraafikust. Levikomil on piirkonna tehnikuid üle Eesti.
  22. Mis asi on VirtuaalFiiber? VirtuaalFiiber on eestipärane nimi tehnoloogiale, mida inglise keeles tuntakse ka kui Virtual Fibre ja mida kasutavad paljud suured rahvusvahelised operaatorid nagu AT&T, Google jpm. Nagu nimest võib järeldada, on VirtuaalFiibri näol tegemist füüsilise fiiberkaabli asemel virtuaalse lahendusega, mis on kvaliteedinäitajatelt samaväärne. Tehnoloogiliselt on VirtuaalFiiber ühendus sarnane raadiolink ühendusega, kus tekitatakse püsiühendus masti ja kliendi vahele.
  23. Mis on teie ja teiste teenuspakkujate vahe? Miks peaksin teid valima? Levikom on ainus, kes pakub üle Eesti õhu kaudu VirtuaalFiiber püsiühendust. Seetõttu on meiega liitumise kulud, näiteks võrreldes valguskaabli paigaldamisega, oluliselt madalamad. Lisaks suudame erinevalt 4G lahenduste pakkujatest tagada kiire ja stabiilse interneti ka maapiirkondades ja äärelinnades koos järelvaatamisega televisiooniga, mille pilt ei haki ega ruuduta.
  24. Mis siis saab, kui kohapeal selgub, et otsenähtavus puudub? Sel juhul me paigalduse eest raha ei küsi ning pakume välja uue lahenduse, kuidas saame Teile ühenduse tagada.
  25. Kas saab suvilapaketti võtta Seenior paketiga? Meil on spetsiaalselt suvilatele loodud 4 eraldi suvilapaketti, kuhu hulka Seeniorpakett ei kuulu. Küll aga saate Seeniorpaketi puhul oma teenuse määratud ajaks peatada. Sel juhul küll rakendub teenuse peatamise ja alusühenduse tasu. Seetõttu soovitame Teile siiski meie suvilapakette, mis arvestavad suvilas viibimise perioodiga ja tulevad kokkuvõttes soodsamad.
  26. Mis kaablid on vajalikud Teie teenuse jaoks? Levikomi seadmete jaoks Teie maja sisevõrgus on vajalikud peamiselt tavalised interneti ehk CAT5 kaablid koos RJ45 pistikutega.
  27. Kas ma saan kasutada oma olemasolevat digiboksi? Olemasolevat digiboksi kasutada ei saa, kuna meie IPTV lahendus eeldab vastava tootja ja seadistusega digibokse. See kehtib kahjuks ka telekatele sisseehitatud digibokside kohta.
  28. Kas ma saan kasutada oma olemasolevat ruuterit? Ruuteri puhul peab tehnik paigaldusel selgitama selle sobivuse. Näiteks SIM kaardi pesaga 4G ruuterid kindlasti ei sobi. Muude ruuterite puhul võib samuti tekkida probleeme hilisema teenuseosutamise käigus rikete tuvastamisel ja küberturvalisuse tagamisel – klient vastutab oma isikliku seadme puhul selle töö ja turvalisuse eest. Lisaks on tehniliste probleemide lahendamine (tehniku visiit või kõne teel läbi tehnilise toe) isikliku ruuteri puhul lisatasu eest 15€/30 min. Seega, vaid Levikomi paigaldatud ruuterite puhul saame garanteerida täies ulatuses teenuse kvaliteedi.
    Tuletame ka meelde, et sarnaselt teistele operaatoritele vastutab Levikom enda võrguosa eest, mis ulatub ruuteri või digiboksi ühenduspunktini. Kliendi sisevõrk on kliendi hallata sh kliendile kuuluvad seadmed, mille osas ei ole Levikomil tasuta hoolduskohustust isegi kui seade on ostetud Levikomilt.
  29. Kas paigaldustasu tuleb maksta tehnikule? Ei, meil käib arveldus paberkandjal või elektroonilise arve kujul.
  30. Millal tulevad arved? Arved tulevad eelmise kuu teenuste eest järgmise kuu alguses.
  31. Kuidas toimub teenuse peatamine? Teenuse peatamise soovist peate andma teada Levikomi klienditeenindusele. Peatamine toimub ainult teenustasule ja mitte näiteks rendile. Peatamise tasu on 5€ ning teenuse peatamisel hakkab jooksma alusühenduse tasu 6,30€/kuu. Alusühenduse tasu ei jookse, kui soovite 1x aastas 90 päeva ulatuses teenust peatada.
  32. Mis lisateenuseid saab võtta koos videovalvega? Meie videovalve töötab samuti Levikomi (alus)ühenduse baasil ning sellele saab juurde võtta kõiki Levikomi tavapäraseid teenuseid sh internet, TV-teenus, lauatelefon jms. Videovalve teenuses sisaldub salvestamine ning äpi kaudu videopildi jälgimine. Täiendava lisateenusena on võimalik võtta juurde ka hooldusteenus, mis hõlmab endas pidavaid Levikomi poolseid tegevusi ühenduse toimimise tagamiseks.

Kui Te siit oma küsimustele vastust ei leidnud, siis palume see edastada klienditeenindusele numbril 1213 või tugi@levikom.ee